בחג שבועות תטייל לך / המגזין פתח-תקווה 28.05.20

בית לאה ושבילי הירקון

מה לא נאמר על הירקון המדהים שלנו, שטח רחב ידיים, עם שפע משאבי מים טבעיים, כשנמצאים שם, בקלות אפשר להתבלבל לחשוב שאנחנו בכלל בצפון הארץ. לכן, כשמגיעים אל ‘בית לאה’, לרוב האנשים לוקח כמה דקות להבין שכל היופי הזה נמצא ממש סמוך למקום מגוריהם.


קצת רקע היסטורי המבנה היה בית פרדס מהמאה -19, והוא ניצב סמוך לסכר נווה ירק, על הגדה הצפונית של נחל הירקון. במקום היה בעבר מתקן שאיבה, ממנו שאבו מים מהירקון על מנת להשקות את הפרדסים שהיו סביב. כיום המבנה עומד על תילו,  אך ללא פעילות שימור, ועל כן לא מומלץ להיכנס למתחם המבנה או לטפס עליו.


אז מה כן ניתן לעשות במתחם? ממש ליד המבנה ניתן להיכנס למעבר המים בהנאה, המים קרירים, לשבת סמוך או בתוך מפלון המים.לאחר מכן לצאת  לשבילי הירקון רחבי הידיים, המזמינים אותנו לטיולים ארוכים או קצרים, בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים הנעימות.הביאו אתכם נעלי הליכה נוחות, ביגוד ונעליים להחלפה במידה ואתם נכנסים למים.בצד השביל הסמוך אפשר לחזות בעץ תות ענק ועליו תותי עץ לבנים ומתוקים.


על אף שרשות נחל הירקון הציבה לאחרונה, שני פחי זבל עם מכסה לטובת המטיילים,אנא הימנעו להשאיר את הפסולת במקום, חיות הבר “חוגגות” על שאריות הפסולת והדבר מזיק מאוד לבריאותם.הכניסה ללא עלות, אנא שמרו על המקום!! 

איך מגיעים? ניתן להגיע מנווה ירק, קצת אחרי תחנת הדלק פונים ימינה, ממשיכים ישר בכביש השירות בנסיעה איטית,וממשיכים ישר עד בית לאה.


ציוד דרוש לטיול: נעלי הליכה נוחות, מחצלת, ארוחה קלה, בקבוק מים וכובע. הכניסה והטיול במקום היא ללא תשלום.

לכתבה המלאה >>

sitemanageryarqon
Thumbnail

הפוסט הקודם
צבי נינג'ה תוצרת...

Thumbnail

הפוסט הבא
כל הנחלים זורמים...

דילוג לתוכן