לאורך שבילי הירקון, על הגבעה ובנמל: קבלו שלושה מסלולי טיול קרוב לבית / צומת השרון ( הרצליה ) – 3/10/23

מטיילים לאורך שבילי הירקון בחול המועד סוכות: הגשם שירד היום קצת הפתיע, אבל בתקווה שההמשך יהיה נוח יותר מבחינת מזג האוויר, קבלו שלושה מסלולי טיול חביבים קרוב לבית.

מחפשים מה לעשות עם הילדים בחג? בנחל הירקון תמצאו פינות חמד רבות, בין אם אתם חובבי היסטוריה ועתיקות, חובבי פיקניקים, או שמתחשק לכם להתפנק עם ספר בפינה שקטה. איפה? מהגנים הלאומיים, דרך השטחים הפתוחים עד לאזור הכי סואן בקרבת הירקון ולים. הכנו עבורכם מספר מסלולים, תיהנו. מומלץ להצטייד במפת שבילי הטיולים של רשות נחל הירקון אשר ניתנת להורדה באתר הרשות, וניתן להגיע למשרד הרשות בשביל מפות מודפסות.
מסלול עירוני רגוע

אופי הטיול: שילוב של טבע ים ועיר במסלול אחד – לא מעגלי. מומלץ במיוחד ל: כולם. מושלם לפיקניק: לאנץ' על הדשא בפארק או בנמל תל אביב מול הים. נקודת התחלה: כיכר היל (רחוב שמעון התרסי 33), או בכיוון ההפוך מנמל תל אביב (רידינג). נקודת סיום: נמל תל אביב. מתי להגיע: צהריים עד שקיעה. איך מגיעים: מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית (ניתן לחנות בצמוד לכיכר היל בחניות ברחובות הפנימיים של השכונה בלבד). זמן מסלול: כשעה. אורך מסלול: כ-4 ק"מ.

המסלול: מתחילים בשכונת הצפון הישן בתל אביב, במצבת כיכר היל הנקראת על שם מפקד הדיוויזיה, הגנרל ג'ון היל, הנמצאת ברחוב שמעון התרסי 33. זאת הנקודה ההיסטורית הראשונה במסלול, אחד מעמודי הזיכרון שמוקמו לזכר הצליחה המוצלחת של נהר הירקון על ידי הבריטים במאבקם על ארץ ישראל נגד התורכים במהלך מלחמת העולם הראשונה. משם עוברים בסמטת שמעון התרסי, מול כיכר היל, ומגיעים לנחל. עוברים בגשר אבן גבירול, ממשיכים דרך גן הבנים אל נמל תל אביב, ובהליכה על קו החוף עד לתחנת הכוח רידינג. שם יתגלה לפניכם בטיילת החוף העוברת דרך מגדלור הנמל המפורסם ובסמוך לו תל כודאדי – המהווה את הנקודה ההיסטוריה השנייה במסלול. מדובר בתל המכיל שרידי מצודה ומבנים אשר נבנו ליד שפך הירקון לים כדי להגן עליו ועל הדרך הראשית ליפו, שם גם נמצאת עוד אחת משלוש המצבות לזכר צליחת הבריטים את הירקון – סגירת מעגל מתחילת המסלול. מומלץ במיוחד לסיים את הטיול בשקיעה היפה בפארק רידינג.
לטיול יצאנו במרחב הפתוח

אופי הטיול: פריחה יפייפיה ומרחב פתוח – מסלול מעגלי. מומלץ במיוחד ל: כולם. מושלם לפיקניק: גבעת הכלניות, ובעצם כל מקום בפארק. נקודת התחלה וסיום: הפארק האקולוגי הוד השרון. מתי להגיע: חורף ואביב, בשביל לחזות בכלניות. בכל העונות כדי ליהנות מהטבע והנוף. איך מגיעים: חניון ציבורי פתוח בפארק הוד השרון. ניתן להגיע גם בהליכה מכיוון הוד השרון או באופניים. זמן מסלול: כשעתיים. אורך: כ-6 ק"מ.

 

לכתבה המלאה לחצו כאן >>

sitemanageryarqon
Thumbnail

הפוסט הקודם
נהנים ושומרים על...

Thumbnail

הפוסט הבא
בעקבות החורף...

דילוג לתוכן