שקי אדמת קנאביס הושלכו באופן בלתי חוקי באזור פתח תקוה. מי שפך אותם? / מלבאס 14.11.22

רשות נחל הירקון פינתה עשרות טונות של פסולת שהושלכה באופן בלתי חוקי בנחל הירקון ובנחל הדרים. בניגוד למיקרים קודמים, הפעם לא מדובר היה רק בפסולת בניין.

רשות נחל הירקון פינתה ערמות פסולת בלתי חוקית שהושלכו לאורך הנחל באזור פתח תקוה והסביבה. פריקת משאיות עמוסות פסולת בנין בשטחים הפתוחים ולא באתרים הייעודיים לכך היא תופעה כאובה ומוכרת. בתקופה האחרונה רשות נחל הירקון עדה להתגברות תופעה עבריינית זו לאורך הנחל. מעבר לכך שזוהי עברה על החוק, הדבר גורם לפגיעה בסביבה הטבעית ובמערכת האקולוגית המשוקמת של הירקון.

פסולת בלתי חוקית באזור הירקון, רשות נחל הירקון

פסולת בלתי חוקית באזור הירקון, רשות נחל הירקון

בחודש האחרון רשות נחל הירקון נאלצה לפנות שלוש ערמות פסולת, סה"כ כ-50 טון שהושלכו באופן בלתי חוקי לאורך הנחל (ראו מיקומים במפה שבמצ"ב). הרשות פינתה שתי ערמות פסולת בנין שהושלכו לא הרחק מצמת ירקון, וכן, כמות גדולה של שקי אדמת קנאביס שהושלכה בגדות נחל הדרים לא הרחק מכביש 4.

גיא מרגלית, מפקח רשות נחל הירקון, סיפר: "אנחנו מסתובבים במרחב הנחל לאורך כל היום, ומרשתים אותו במצלמות שטח. לאחרונה התחלנו לשתף פעולה בנושא עם שתי יחידות אכיפה: האחת היא יחידת "ינשוף" מטעם רשות הטבע והגנים והשנייה היא "המשטרה הירוקה" מטעם המשרד להגנת הסביבה. רשות נחל הירקון פינתה בחודש האחרון כמות גדולה של שקי אדמת קנאביס שהושלכו בסמוך לנחל הדרים הזורם מצומת מורשה דרומה ומתחבר לירקון. השקים הושלכו ככל הנראה על ידי עובדי משתלת קנאביס סמוכה שנסגרה. בעקבות פעילות זיהוי ופינוי מהירות, הצלחנו למנוע הגעת חומרים רעילים מאדמת הקנאביס לנחל הדרים ולנחל הירקון. לשמחתנו, בתמונות ממצלמות השטח של הרשות נראות הציפורים ששבו למקום לאחר הסרת המפגע"

קישור לכתבה המלאה: לחצו כאן

sitemanageryarqon
Thumbnail

הפוסט הקודם
טיול ליד הבית:...

Thumbnail

הפוסט הבא
לראשונה בעולם:...

דילוג לתוכן