טיול ליד הבית: רבים מבקרים במפל הנסתר ובאבו רבאח, עתה גם הגישה תהיה נוחה / מלבאס 10.9.22

רשות נחל הירקון מסדירה את הגישה לאחר מאתרי הטבע היפים, המיוחדים והמבוקשים באיזור, כדי להגן על ערכי הטבע וכדי להנגיש את המקום עבור ציבור רחב יותר.

בשורה חשובה לתושבי האזור הנוהגים לבלות מדי פעם באזור אבו רבאח והמפל הנסתר, הנמצאים בסמוך לצומת ירקון ולכביש 40: בקרוב אתרים אלו יהיו נגישים יותר לקהל, שעד כה נאלץ להגיע אליהם בדרכי עפר עקלקלות, כאשר לרבים מקומות אלה היו לרוב בגדר שמועה והדרך אליהם בחזקת חפש את המטמון ובתקווה שבדרך לא תיתקל במהמורה.

לאחרונה החלה רשות נחל הירקון בביצוע עבודות פיתוח נופי באזור אבו רבאח והמפל הנסתר, במטרה להסדיר את האתר לקליטת קהל. אתרים אלו שלאורך הירקון עתירים במבקרים במהלך כל השנה, ובעיקר בחופשות וסופי שבוע. חלק זה של הנחל מהווה אתר טבע פראי בלב גוש דן, בין כבישים, מחלפים ושטחי חקלאות, כפסע משכונות המגורים ואזורי התעסוקה של פתח תקוה, הוד השרון ויישובי המועצה האזורית דרום השרון.

למעשה, זהו פרויקט ראשון שיוצא לדרך במסגרת תכנית האב ירקון ירוק ורציף מ-2019, הכוללת את חלקו המזרחי של נחל הירקון, בין כביש 4 לכביש 6, והוכנה על ידי רשות נחל הירקון בשיתוף בעלי העניין במרחב: רשות הטבע והגנים, רשות ניקוז ירקון, עיריית פתח תקוה, עיריית הוד השרון ומ.א דרום השרון. התכנית באה לתת מענה לאתגרים העולים מהשטח במצב הקיים כיום: קהל מבקרים גדול מדי הגורם לתופעות שליליות הפוגעות הן בחוויית הביקור והן בסביבה הטבעית והחקלאית, מצבורי אשפה, פגיעה בגדות הנחל ובגוף המים, חניות פיראטיות צפופות ומסוכנות, תנועת כלי רכב פרטיים, לרבות 4X4 וטרקטורונים, המהווים סכנה להולכי הרגל ורוכבי האופניים ועוד. התכנית הגדירה שורה של צעדים שיש לנקוט כדי להסדיר את המרחב לקליטת קהל, ובשנים הקרובות, כך מקווים ברשות נחל הירקון, היא תבוצע בשלבים.

לכתבה המלאה >>

צילום: רשות נחל הירקון

צילום: רשות נחל הירקון

sitemanageryarqon
Thumbnail

הפוסט הקודם
באזור אבו רבאח...

Thumbnail

הפוסט הבא
שקי אדמת קנאביס...

דילוג לתוכן